یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
کد خبر: 1174434
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
کتاب بلوری از جنس سراب

حوزه/ کتاب «بلوری از جنس سراب» فراتحلیل انگاره های انسان شناسانه معنویت مدرن، اثری از محمد اسماعیل عبداللهی از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی کشور منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «بلوری از جنس سراب» فراتحلیل انگاره های انسان شناسانه معنویت مدرن، اثری از محمد اسماعیل عبداللهی از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی کشور منتشر شد.

بر اساس این گزارش، این کتاب به بررسی مهمترین مساله های ذهنی انسان معاصر پیرامون معنویت می پردازد و الگوی معنوی جهان را به نقد می کشد.

در مقدمه کتاب چنین آمده است:

انسان معاصر در موقعیت فقر معنویِ فراگیر قرار گرفته است. هر چه دامنه علم و تکنولوژی گسترده تر می شود، بر تنهایی و فقر معنوی بشر معاصر افزوده می شود؛ گویی مدیریت دنیا بر همین اساس سامان یافته است. امروز تأثیرگذارترین فعالیت جهان غرب، برای مدیریت کردن فضای معنویت خواهی جهان، ایجاد جریانات انحرافی، فرقه های معنوی و معنویت واره ها است.

این گونه های معنوی، شوالیه های تیز رویی هستند که می توانند در اندک زمانی هر سپاهی را از هم بپاشند و هر اجتماعی را درگیر و گرفتار خود کنند. معنویت طلبی بشر را باید پاسخ گفت اما نه هر پاسخی؛ بلکه پاسخی از جنس معنویت حقیقی و زلال. مساله های ذهنی انسان معاصر و پاسخ های سرابی و حقیقی را در این کتاب بخوانید و به تفاوت انگاره ها خیره شوید.


بلوری از جنس سراب، در تیراژ ۵۰۰ نسخه در بهار ۱۴۰۳ توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی کشور منتشر شده است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کتاب میتوانند به آدرس اینترنتی B2n.ir/k47225 مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha